logo pcz kartuzy
unia-europejska-flagaflaga Polskiunia-europejska-flagalogoBIP gov

Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności strony przedmiotowej Powiatowego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Kartuzach https://www.pczkartuzy.pl/

Wstęp deklaracji
Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Kartuzach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Dane teleadresowe jednostki
Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Kartuzach
Telefon: +48 586854800
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adres korespondencyjny: ul. Floriana Ceynowy 7, 83-300 Kartuzy

Data publikacji strony internetowej: 20.03.2014r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.05.2024r.

Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
PCZ sp. z o.o. w Kartuzach dąży do osiągnięcie pełnej dostępności strony internetowej według wymagań prawnych.

Standardy dostępności
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
  • podwyższony kontrast (czarno-żółty);
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;
  • strona posiada wyszukiwarkę oraz mapę serwisu;
  • podświetlenie linków zewnętrznych;
  • pełną strukturę strony (osobny podział na nagłówki, sekcje oraz linki).
Wygląd strony:
  • WCAG 2.1;
  • HTML 5;
  • tytuły stron prawidłowo wdrożone w całym serwisie, każda strona posiada swój własny tytuł stworzony w oparciu o jeden ustalony wzorzec;
  • nagłówki zostały prawidłowo wdrożone;
  • nawigacja za pomocą klawisza Tab;
  • pułapki klawiaturowe wykluczone.

Skróty klawiszowe:
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Aplikacje mobilne:
Jednostka nie posiada aplikacji mobilnej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
koordynator ds. dostępności: Agnieszka Korytowska.
nr telefonu:  515-138-548
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo :
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu;
- zgłosić żądanie zapewnienia dostepności cyfrowej strony lub jej elementu;
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej;
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie;
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej (na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.).

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno następić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania:
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub elementu strony wskazanej w żądaniu
albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony.

Skarga powinna zawierać:
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego skargę;
- adres (wskazanie miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) wnoszącego skargę;
- treść skargi lub wniosku (treść może być wyrażona w sposób dowolny, przy czym istotne jest, aby można było na jej podstawie ustalić przedmiot skargi).

Skargę niezawierającą imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego skargę pozostawia się bez rozpozania.
Skargę można złożyć pisemnie w:
Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o.
Ul. Floriana Ceynowy 7
83-300 Kartuzy
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna
  • Powiatowe Centrum Zdrowia Sp, z o.o. w Kartuzach dysponuje siedmioma wejściami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, znajdują się pochylnie oraz podjazdy, wejścia są bezprogowe, zadaszone, oznakowane i oświetlone.
  • Przestrzenie komunikacyjne są wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – windy). Windy posiadają oznaczenia pięter w formie wizualnej, dźwiękowej oraz za pomocą alfabetu Braille’a.
  • W recepcji przy wejściu do budynku głównego dostępny jest pracownik, który w razie problemów pomoże znaleźć właściwego specjalistę lub oddział szpitalny.
  • Przed budynkiem głównym oraz na terenie Powiatowego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Kartuzach na ogólnodostępnym parkingu Strefy Parkowania znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Na każdej kondygnacji znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
  • Wszystkie ciągi komunikacyjne są szerokie, oświetlone i dostępne dla osób poruszających się na wózkach.
  • Zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego – osoba z niepełnosprawnością wraz z psem przewodnikiem czy psem asystentem może korzystać ze szczególnych uprawnień, jakie wynikają z przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Na mocy tych przepisów osobie z niepełnosprawnością przyznano prawo wstępu wraz z psem przewodnikiem lub asystentem do określonych miejsc.
  • Pacjent z niepełnosprawnością intelektualną ma możliwość skorzystania z infografik, dostępnych w rejestracji poradni specjalistycznych i w SOR.
  • Zapewniono osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji - oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.
  • W budynku nie pa pętli indukcyjnych.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna:
  1. Możliwość korzystania przez osoby ze szczególnymi potrzebami z kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, kontaktu za pośrednictwem e-mail.
  2. Istnieje możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego po wcześniejszym zgłoszeniu zgodnie z obowiązującą procedurą.
Działania, które Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Kartuzach zamierza podjąć celem usuwania barier architektonicznych i zwiększenia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami:
  • wymiana windy na w pełni przystosowaną do korzystania dla osób ze szczególnymi potrzebami;
  • zakup stacjonarnych pętli indukcyjnych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot Powiatowe Centrum Zdrowia Sp.z o.o. w Kartuzach
Data publikacji: 10.03.2025r.
Osoba udostępniająca: Agnieszka Korytowska