NiŚOZ
Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna
Organizacja udzielania świadczeń zdrowotnych obowiązująca podczas epidemii COVID-19:
1. Udzielane są teleporady w godzinach pracy NiŚOZ pod nr 58 685-49-59.
2. Pacjenci zobowiązani są do noszenia maseczek na twarzach, dezynfekcji rąk i zachowania dystansu społecznego.
Obostrzenia obowiązują do odwołania.
Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna.
tel. 58 685 49 59
Świadczenia z zakresu nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ) są świadczeniami z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej. Realizowane od poniedziałku do piątku, w godz. od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz w soboty, niedziele i święta od godz. 8.00 danego dnia do godz. 8.00 dnia następnego.
Standard Organizacyjny Teleporady w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej w zakresie Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej
Teleporada w POZ jest narzędziem, które dzięki udzielaniu świadczenia opieki zdrowotnej na odległość, zwiększa bezpieczeństwo pacjenta oraz personelu, ograniczając bezpośredni kontakt, do sytuacji uzasadnionych klinicznie.
1. Teleporady w ramach POZ w zakresie Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej, udzielane są przy użyciu systemu łączności – rozmowa telefoniczna.
2. W celu udzielenia teleporady należy skontaktować się z rejestracją Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej:
- pod numrem telefonu 58 685-49-59 dla lokalizacji 83-300 Kartuzy, ul. Floriana Ceynowy 7;
- pod numerem telefonu 58 685-69-01 dla lokalizacji 83-340 Sierakowice, ul. Lęborska 34.
3. W trakcie kontaktu pacjenta z rejestracją Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej, ustalana jest konkretna godzina w której wykonana zostanie próba kontaktu z pacjentem przez lekarza Nocnej i Świątecznej Opieki Lekarskiej na numer telefonu podany przez pacjenta i odnotowany w systemie informatycznym.
4. Bez względu na to, jaki jest powód braku możliwości nawiązania kontaktu z pacjentem, w przypadku wystąpienia takich okoliczności lekarz dokonuje co najmniej trzykrotnej próby kontaktu z pacjentem , w odstępie nie krótszym niż 5 minut celem udzielenia teleporady.
5. Informacja o próbach połączenia z pacjentem odnotowana zostaje przez lekarza w dokumentacji medycznej pacjenta.
6. W przypadku konieczności udzielenia świadczenia w bezpośrednim kontakcie z pacjentem (w gabinecie lub miejscu zamieszkania pacjenta) lekarz ustala z pacjentem godzinę udzielenia świadczenia.
7. Podczas teleporady pacjent ma możliwość uzyskania: e-Recepty, e-Zla (elektronicznego zwolnienia lekarskiego).
e-Recepta
Jeśli podczas teleporady, personel medyczny wystawia e-Receptę, Pacjent otrzymuje SMS-a z 4-cyfrowym kodem PIN umożliwiającym zrealizowanie e-Recepty w aptece. Wystawioną e-Receptę można zrealizować w dowolnej aptece, podając otrzymany numer PIN oraz numer PESEL.
Zachęcamy do aktywowania Internetowego Konta Pacjenta poprzez stronę pacjent.gov.pl
Korzystając z IKP, Pacjent posiada w jednym miejscu szybki i łatwy dostęp do:
- dokumentacji medycznej - na przykład e-Recepty i e-Skierowania, a także wyników badań czy wypisu ze szpitala;
- informacji o wysokości refundacji kupionych leków i innych produktów medycznych oraz świadczeń zrealizowanych w ramach NFZ (na przykład przebytego zabiegu lub badania);
- wytycznych dotyczących zaleconej dawki leków;
- informacji o zaplanowanych świadczeniach refundowanych przez NFZ (dot. np. wizyty u lekarza specjalisty czy planowanego terminu rehabilitacji).
Poprzez IKP Pacjent posiada możliwość złożenia e-Deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej służby zdrowia (POZ), a także może zapoznać się z obecnie aktywnymi deklaracjami.
Przed zakończeniem teleporady, lekarz/pielęgniarka/położna POZ podsumowuje przeprowadzoną Konsultację i weryfikuje, czy przekazane zalecenia są dla Pacjenta zrozumiałe. W przypadku pojawienia się wątpliwości wyjaśnia powód wydania zaleceń, e-Recept czy skierowań na badania dodatkowe
* Wytyczne przygotowane na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej oraz wytycznych konsultanta krajowego w dziedzinie medycyny rodzinnej dot. teleporad w POZ udzielanych w czasie epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2.
Uwaga: wejście od Poradni Specjalistycznych.