Klauzule informacyjne - Pacjent
Klauzula Informacyjna - Szpital Powiatowy w Kartuzach im. dra A.Majkowskiego oraz Świadczenia Ambulatoryjne przy Szpitalu Powiatowym w Kartuzach im. dra A.Majkowskiego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: RODO) przekazujemy poniżej podstawowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych:
- Administratorem Pana/i danych osobowych jest Powiatowe Centrum Zdrowia sp.
z o.o. w Kartuzach, ul. Floriana Ceynowy 7,83-300 Kartuzy, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000310917, REGON: 220638287, NIP: 589-19-41-823 tel.: 58 685 48 00, adres mailowy: sekretariat@pczkartuzy.pl. - Dane inspektora ochrony danych osobowych: Michał Filipowski, adres mailowy: iod@pczkartuzy.pl.
- Pana/i dane osobowe będą przetwarzane przez PCZ Sp. z o.o. z/s w Kartuzach w celu: prowadzenia przez Administratora działalności leczniczej, w szczególności w celu świadczenia przez Administratora usług medycznych oraz prowadzenia wymaganej przepisami prawa dokumentacji medycznej, rozliczania kosztów udzielonych świadczeń medycznych przez Narodowym Funduszem Zdrowia a także dochodzenia ewentualnych roszczeń związanych z świadczonymi usługami.
- Podstawą prawną przetwarzania Pana/i danych w zakresie prowadzenia działalności leczniczej, w tym także w zakresie prowadzenia dokumentacji medycznej, jest art.
6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - dalej: RODO, w zw. z przepisami ustawy z 15.04.2011 r.
o działalności leczniczej oraz ustawy z 06.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Podstawą przetwarzania danych w zakresie, jaki jest niezbędny dla ochrony żywotnych interesów pacjenta, może być również art. 6 ust. 1 lit. d) RODO. W zakresie, w jakim przetwarzane dane obejmują dane szczególnych kategorii, podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 9 ust. 2 lit. c) i h) RODO. - Odbiorcami Pana/i danych osobowych mogą być: inne podmioty lecznicze udzielające świadczeń zdrowotnych na rzecz PCZ Sp. z o.o. z/s w Kartuzach, podmioty świadczące na rzecz PCZ Kartuzy usługi z zakresu rozwiązań teleinformatycznych oraz z zakresu wsparcia technicznego oraz organizacyjnego, podmioty świadczące na rzecz PCZ Sp. z o.o. z/s w Kartuzach usługi prawne lub doradcze, podmioty, którym PCZ Sp. z o.o. z/s w Kartuzach powierzyło przetwarzanie danych osobowych, podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów (w szczególności wskazane w art. 26 ustawy o prawach pacjenta
i Rzeczniku Praw Pacjenta). - Pani/a dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny dla realizacji świadczeń, według przepisów prawa z Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (w szczególności art. 29) – najczęściej przez okres 20 lat.
- Przysługuje Panu/i prawo do: dostępu do swoich danych. Pani/Pana sprzeciw, żądanie sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych co do zasady nie będzie mogło zostać zrealizowane z uwagi na ustawowy obowiązek przetwarzania Pana/i danych osobowych przez Powiatowe Centrum Zdrowia sp. z o.o. z/s w Kartuzach.
- Ma Pan/i prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/i, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/i narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie przez Pana/ą danych, w tym dotyczących zdrowia ma charakter dobrowolny, choć jest wymogiem ustawowym. Jednakże w przypadku nie podania PCZ Kartuzy może odmówić Pani/u udzielania jakichkolwiek lub określonych świadczeń zdrowotnych. Niepodanie przez Pana/ą numeru telefonu może utrudnić przekazywanie informacji dotyczącej organizacji procesu leczenia, np. informacja o odwołaniu wizyty lekarskiej lub przesunięcie wizyty na inny termin.
- Udostępnione przez Pana/ą dane nie będą podlegały udostępnieniu do państwa trzeciego.
- Pana/i dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zarejestrowanych w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego
Na podstawie art. 25c ust. 11 i 13 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 993 ze zm.) w zw. z art 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 ze zm.) – dalej jako: „RODO”, informujemy, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (dalej jako: „SWD PRM”) jest Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o. z siedzibą w Kartuzach przy ul. Floriana Ceynowy 7, 83-300 Kartuzy, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000310917 NIP 5891941823, REGON 220638287. Kontakt z Administratorem jest możliwy w sposób listowny, telefonicznie pod numerem telefonu 58 685 48 00 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: sekretariat@pczkartuzy.pl.
- Współadministratorami Państwa danych osobowych są:
1) Minister Zdrowia,
2) wojewodowie,
3) dysponenci zespołów ratownictwa medycznego. - Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Pana/Panią: Michał Filipowski, z którym można kontaktować się listownie na adres siedziby Administratora, poprzez wiadomość e-mail: iod@pczkartuzy.pl. Z inspektorem ochrony danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
- Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji świadczeń zdrowotnych wykonywanych przez zespoły ratownictwa medycznego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 993 ze zm.), jak również w celu realizacji wynikającego z ww. ustawy obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, d oraz art. 9 ust. 2 lit. c, h RODO.
- Państwa dane osobowe przetwarzane w SWD PRM są udostępniane wyspecjalizowanym podmiotom odpowiedzialnym za obsługę techniczną systemów teleinformatycznych, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych w SWD PRM. Podmioty te nie mogą powierzać przetwarzania danych innym podmiotom ani udostępniać danych innym podmiotom, niż upoważnione na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji wskazanego w pkt 4 powyżej celu przetwarzania danych, tj. przez okres wynikający z przepisów ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 993 ze zm.), ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznik Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1127 ze zm.), ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.) oraz ustawy z dnia 10 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją (Dz. U. poz. 357) – w zakresie danych użytkowników SWD PRM.
- Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo otrzymania kopii swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania lub uzupełnienia. Zgodnie z art. 24c ust. 12 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 993 ze zm.) w zw. z art. 15 RODO, osoba zwracająca się z żądaniem dostępu do danych lub kopii danych na podstawie art. 15 RODO, obowiązana jest do podania informacji o okolicznościach zdarzenia, którego to żądanie dotyczy, w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie dotyczące powiadomienia o zdarzeniu. Ponadto mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy w Państwa ocenie przetwarzamy dane osobowe z naruszeniem przepisów prawa.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest niezbędne dla realizacji celu, o którym mowa w pkt 4 powyżej, tj. dla skutecznej realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 993 ze zm.).
- Nie przetwarzamy Państwa danych osobowych w sposób zautomatyzowany, w tym poprzez profilowanie.
- Nie przekazujemy Państwa danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.